FASHION: De trends voor lente/zomer 2017

HALLO!

Met het goede weer van de laatste dagen krijg ik meer en meer zin in de lente! Alle solden zijn uit de winkels verdwenen en er is weer plaats gemaakt voor mooie, nette rekken met veel kleur en een zomergevoel. Ik háát de solden echt! Enkel een online soldenkoopje slaag ik niet af, maar liggen slenteren in overbevolkte winkelstraten om dan een winkel binnen te stappen waar de kleren letterlijk op hopen liggen en je moet beginnen graven om het kledingsstuk te vinden dat je wilt… neen! Absoluut niets voor mij haha! Meestal kom je thuis met een maat te groot of te klein en komt het uiteindelijk in het achterste hoekje van de kledingkast te liggen. (ja, stiekem kennen we dit allemaal). Het positieve aan al die solden madness is dat er daarna weer plaats kan gemaakt worden voor de lentecollectie! Absoluut mijn favoriet van alle collecties! Het is niet te warm waardoor je nog altijd een mooi jasje kan aantrekken + heel belangrijk: kleur! YES! Aan kleur en speelsheid is er in de lentecollectie van 2017 geen gebrek: hier zijn mijn absolute must-buys van dit seizoen!

Geel

Deze campagnebeelden van Essentiel doen mij echt hunkeren naar de zomer. Persoonlijk vind ik Essentiel qua merk een echte trendsetter. Zij brengen meestal uit wat echt on trend gaat zijn dat seizoen. Voor meer budgetvriendelijke trends is Zara een zeer goede optie.

Roze

Mijn nieuwste aanwinst: Deze mooie boxy zomerjas van Scapa Sports. Helemaal mijn stijl en kleur waardoor ik deze dus onmogelijk kon laten hangen! Roze dus, in alle tinten maar vooral het pastelroze en het felroze staan in de kijker. De trui van Essentiel ligt al een tijdje in mijn kast en kwam uit de prespring collectie van vorig jaar (zoals ik al zei, trendsetters.) Deze trui gecombineerd met een witte skinny boyfriendjeans en nude pumps is voor mij een topcombo voor deze lente.

Jeansvestjes

693240_rollover
Asos

Misschien nog niet zoveel in het straatbeeld te zien als de andere trends, maar het blijft gewoon een klassieker. Deze zomer mag het zelfs een beetje meer zijn: Pimp je jeansvest met toffe quotes, glitters, patches… Have fun!

volants en klokmouwen

Ze kwamen al een beetje aan bod in de wintercollectie, maar voor de lentecollectie kan je er niet meer naast kijken! Ik vind volants de perfecte manier om een extra touch te geven aan een simpele outfit. Vooral de outfitfoto van Loavies springt bij mij in het oog. Ik ben nog op zoek naar mijn perfect fit!

Creepers

img_1356_fotor

Trendsetter bij uitstek van deze creepers is Rihanna in samenwerking met Puma. Toen zij op de proppen kwam met haar Fenty Collectie werd iedereen plots verliefd op deze schoenen. Andere merken hebben hier goed op ingepikt want de schoenenwinkels staan letterlijk vol met deze creepers in alle mogelijke kleuren. Ikzelf ben gegaan voor dit kaki exemplaar met bruine zool.

Chanel lookalikes

img_1341_fotor
Zara

Dit vestje heb ik ironisch genoeg gekocht tijdens de laatste dagen van de solden! Maar dit vestje hing mooi op een rek en sprong me direct in het oog. De prijsverlaging was zeker een leuk extraatje. Ik heb er al een paar zien hangen in de Zara, maar volgens mij worden deze chanel vestjes een dikke trend deze lente en zomer. Perfect om je outfit een beetje gekleder  te maken, maar ik vind dat zo een chaneljasje ook gedragen kan worden op een boyfriendjeans met sneakers!

 

Tutu’s

JA JA JA! Ik hoop echt dat we deze zomer allemaal in een tutu kunnen rondlopen zonder vreemd bekeken te worden. Vorige zomer droeg ik mijn tutu (een licht beige exemplaar) al een paar keer en kreeg ik telkens rare blikken op straat. Deze kerstperiode heb ik mij een zwarte tutu aangeschaft van the tutu shop. Deze shop is een echte aanrader voor iedereen die van plan is om de ballerina in zichzelf naar boven te halen. De combinaties zijn eindeloos!

Because it’s shop o’clock somewhere.

Lissa

2 thoughts on “FASHION: De trends voor lente/zomer 2017

Geef een reactie

