FASHION: mijn top 5 designer handtassen!

HALLO!

Elk meisje heeft wel bepaalde verlanglijstjes, het mijne is spijtig genoeg aan de dure kant! Al jaren hou ik van mode, en zeker als er een luxe kantje aan zit. Vandaag wil ik aan jullie mijn liefde voor designer handtassen delen. Momenteel beleven ik en de meeste handtassen op mijn verlanglijstje nog een lange afstandsrelatie, want ik heb er nog maar eentje van de lijst in mijn bezit. Mijn bankrekening haat dit verlanglijstje, net als mijn papa! Maar dromen en kijken mag altijd. Enjoy!

  1. Sac de jour van Yves Saint Laurent

dit is mijn absolute favoriet! Als iemand me zou vragen om het woord klasse te beschrijven, dan antwoord ik met ‘Sac de jour van Yves Saint Laurent’. Alle gelukkige zielen die deze in hun bezit hebben mogen zeker hun handjes kussen want dit is een pareltje. Ik vind ze het mooist in klassiek zwart, maar ook de blush kleur of zelfs de royal blue zijn echt prachtig! Het prijskaartje is een beetje minder mooi, namelijk een kleine 3000 euro.

a3882d956780927b3746c24cbb295074

2. Antigona van Givenchy

Samen met de Sac De Jour van YSL was dit één van de eerste designer handtassen waar mijn oog op viel. Deze handtas heeft een tijdje de echte it-bag geweest en ik had het gevoel dat iedereen er mee om de arm liep (behalve ik, bleih!). De echte hype is een beetje over, maar de Antigona is wel echt een klassieker geworden. Ze is fantastisch in dit glanzend leer en mijn voorkeur qua kleur gaat uit naar zwart of lichtroze. Ik vind de small het beste formaat aangezien het medium formaat ineens al heel groot uitvalt. Het prijskaartje is een 1700 euro. ( …Why?)

033dd81b6f3852e3e7c9249c98f4513d

d707e27ce3e84b0e9dbe646aa6a6edce

3. Mini Lily van Mulberry

IMG_1608_Fotor

YES! Deze is al de mijne. Letterlijk een droom die uitkwam. Ik heb gekozen voor de Mini Lily in klassiek rood. Ik had nog geen rode handtas en dit zorgt vaak echt voor een geweldige pop of colour bij een simpele outfit. Ookal is rood geen neutrale kleur, het past wel echt letterlijk bij alles. Ik combineer dit vaak met een lichte jeans, gestreepte top en sneakers. Het geeft direct een parisian chic gevoel! Ik heb de mijne gekocht op de webshop van Mulberry zelf waar ze in de solden stond voor een kleine 100 euro minder. Toen ik tijdens de soldenperiode in de winkels hier in BelgiΓ« ging kijken stonden ze altijd bij de nieuwe collectie, een win situatie dus! Ookal lijkt deze tas klein, ze is perfect om je iphone, kredietkaart, sleutels, klein geld en lippenstift in kwijt te geraken. En wat hebben we eigenlijk meer nodig?

IMG_1610_Fotor

4. Madame van Delvaux

2ea5a26e149bd2ec535c0ef966d2943d

Hoewel de meeste mensen eerder aan de brillant denken wanneer ze het merk Delvaux horen, gaat mijn voorkeur toch uit naar de Madame. Delvaux is de Rolls Royce van de handtassen en het zijn letterlijk kleine kunstwerkjes waar nog heel veel handwerk aan te pas komt. Mijn favoriet is de zwarte met rode accenten. Het prijskaartje is enorm, maar vele zeggen dat het een investering is die moet worden doorgegeven van moeder op dochter. Ik vind dit alvast een fantastisch idee. (mama, als je dit leest, Hint hint!)

8d62936eb329ef398af9b1599427b26c

5. Wallet on a chain van Chanel

8f6af84b876bb4fc4fbc06cb2e6d3d0f

Als laatste kies ik voor een Chanel. Ze staat niet bovenaan mijn verlanglijstje, maar als je over designer handtassen praat kan een Chanel nooit ontbreken vind ik. Ik kies niet voor de klassieke boy bag, maar voor de iets minder opvallende Wallet on a chain. Het is ook weer een kleine handtas waar je enkele essentials in kan stoppen. Wat een mooie afsluiter!

The best things in life are free.

The second best are very expensive!

-Coco Chanel

Lissa

Geef een reactie

