FASHION: Tips voor een lenteschoonmaak in je kleerkast!

HALLO!

Het begon bij mij eigenlijk al een tijdje te kriebelen om mijn kleerkast weer om te switchen naar het zomerseizoen, maar met de temperaturen van deze week is er echt geen houden meer aan! Ik hou 2 keer per jaar een schoonmaak in mijn dressing: winter naar zomer, en natuurlijk ook zomer naar winter. Ik haat het echt als beide seizoenen door elkaar hangen, en door recente lente aankoopjes was dit welΒ het geval in mijn kleerkast. Vandaag wil ik jullie een kijk geven in mijn dressing samen met enkele tips om eens een grote kuis te houden in je eigen kleerkast! Geloof me, je hebt een betere kijk op wat je al hebt en wat er nog mist en dit is dan weer het perfecte excuus om te gaan winkelen! (YES LADIES!)

IMG_1669_Fotor

Voor

IMG_1645_Fotor

Zoals jullie zien hangen zowel zomerjassen als winterjassen een beetje door elkaar en over het algemeen was het onoverzichtelijk. Tijd om daar verandering in te brengen.

Na

IMG_1661_Fotor

Mijn dressing is niet bepaald de beste plaats om foto’s te maken aangezien alles nogal snel overbelicht geraakt, maar zo krijgen jullie toch een beeld van hoe het er nu uitziet!

Mijn methode:

IMG_1650_Fotor

  • Voor je alles leegmaakt haal je eerst de stuks eruit die je echt niet meer mooi vindt, die versleten zijn of een complete miskoop geweest zijn. Zo ben je hier al vanaf en heb je al een overzicht met wat je verder wil.
  • Maak je kleerkast volledig leeg. Kleren zorgen voor stof en tijdens een grote schoonmaak is het natuurlijk belangrijk dat we ook eens echt goed gaan schoonmaken.
  • Hang nu alle stuks terug waar je absoluut zeker van weet dat je ze wil bijhouden. Dit kunnen stukken zijn die je dagelijks draagt, of dingen waar een sentimentele waarde aan zit.
  • Het moeilijkste gedeelte: de twijfel hoop! Dingen die echt versleten zijn hoor je weg te gooien (ja ook die lievelingsbroek met 6435 gaten!). Bij andere stukken kan je jezelf de vraag stellen of je het nog zou kopen moest het momenteel in de winkel hangen. Als je antwoord hierop ‘nee’ is hoor je het eigenlijk ook weg te gooien!
  • Hang je kleren op kleur. Dit heeft zo een groot verschil gemaakt inΒ mijn kleerkast! Ik hing vroeger altijd alle jasjes samen, alle truien samen,… Nu ik alles per kleur heb gehangen kan ik veel beter zien wat ik met elkaar wil combineren. Een echte aanrader!
  • Stel je mooiste stuks tentoon. Het geeft echt het gevoel alsof je aan het shoppen bent in je eigen kleerkast!
  • Vooral: Enjoy en ontdekt nieuwe dingen in je eigen kast! Dit is een perfecte manier voor inspiratie om te doen met dingen die je al hangen hebt.

IMG_1672_Fotor

I like my money right where i can see it…

hanging in my closet!

-Carrie Bradshaw-

Lissa

One thought on “FASHION: Tips voor een lenteschoonmaak in je kleerkast!

Geef een reactie

