TRIP: Noord-Holland Pt. 2

HALLO!

Zoals jullie een tijdje geleden konden lezen ging ik net voor de paasvakantie naar Noord-Holland. Alles over mijn verblijf in Zaandam kon je hier al lezen (inclusief hotspots!), maar natuurlijk kan je deze streek niet bezoeken zonder een uitstapje naar Amsterdam! Vanuit Zaandam is het amper 12 minuten met de trein naar Amsterdam, dus dit was echt superhandig.

IMG_4143_Fotor

Eén van onze eerste stops was Dunkin’ Donuts. Ik was heel blij toen ik het roze met oranje bordje zag verschijnen in de winkelstraat, want zo’n Dunkin’ Donut staat al lang op het lijstje van dingen die ik absoluut eens wil proeven. Ik ging voor de Oreo white choc met een lekkere crumble van Oreo en crème van witte chocolade. Ik moet zeggen dat ik een tikkeltje teleurgesteld was, want buiten het grote assortiment aan smaken proeven ze eigenlijk niet zoveel anders dan de gewone donut die we hier ook bij de bakker kunnen halen. Toch was het héél verleidelijk om een grote doos van 12 mee te nemen naar huis!

IMG_4273_Fotor

Als ik denk aan Amsterdam dan denk ik aan De Bijenkorf. Dit is echt shopping heaven! Ik zou er echt veel voor over hebben om hier een minuutje gratis te shoppen (10 designer handtassen aan elke arm!). Dit is ook de plek waar ik deze beauties van op de foto heb opgepikt! De Bijenkorf verdeelt zo een beetje de volledige collectie van  Ted Baker, en spijtig voor mijn portefeuille maar deze pareltjes kon ik niet laten staan. Dit zijn killer heels die gaan leiden tot zeer pijnlijke voetjes, maar als je er nog maar naar kijkt dan weet je dat ze het waard zijn. Aangezien ik zowat mijn volledige shoppingbudget heb opgedaan aan deze schoentjes heb ik me voor de rest dus serieus moeten inhouden.

IMG_4152_Fotor

Eten deden we bij MOOK Pancakes. Het ligt buiten het echte centrum, maar het is die 15 minuutjes stappen echt meer dan waard! Naast heerlijke pancakes hebben ze er ook vers geperste sapjes en allerlei lekkers met avocado. De pancakes zijn ook volkoren, dus als je van de chocoladesaus kan afblijven zijn deze best nog gezond ook!

Amsterdam is een prachtige stad, zowel de shopping als de omgeving en zeker een bezoekje waard!

Lissa

 

 

3 thoughts on “TRIP: Noord-Holland Pt. 2

Geef een reactie

