HEALTH: 4 homemade Iced Teas!

HALLO!

Als jullie mijn blog een beetje volgen weten jullie dat ik een echte thee verslaving heb! Nu tijdens deze warme zomermaanden (of in België beter gezegd: sommige zomerdagen!)  kan een warme tas thee mijn niet altijd bekoren en heb ik wel eens zin in iets fris. Iced Teas zijn daarvoor de ideale verfrissing en daar heeft Kusmi Tea goed op ingespeeld. Kusmi Tea is een theemerk opgericht in 1867 in Sint-Petersburg en was lange tijd de officiële leverancier van thee voor de Tsaren. Momenteel is het hoofdkwartier van het bedrijf gevestigd  in Parijs. Ik vind het echt fantastisch dat je deze iced teas kan pimpen met wat extra vruchtensiroop en fruit en dat dit toch nog een heel gezonde dorstlesser blijft! Je kan letterlijk de iced tea van je dromen maken. De Kusmi iced blends zijn iets grotere theezakjes die je in een halve liter warm water laat trekken en hier dan een liter ijs bij doet. Je hebt ze in verschillende smaken en ik heb ze bijna allemaal gekocht om eens te proberen. Heel goedkoop zijn ze niet, maar ze zijn wel heeeeeeeeel lekker en zeker de moeite waard als je van thee houdt. Ze kunnen ook perfect dienen als non-alcoholisch aperitief.

IMG_2403_Fotor

Icy Grapefruit thee met watermeloen

Voor deze thee heb ik de Icy Grapefruit gebruikt van Kusmi tea en de instructies op de doos gevolgd. Zoals de naam al zegt is dit een groene thee met aroma’s van pompelmoes. Ik voegde er enkele ijsblokjes en watermeloen bij. Voor wie het graag wat zoeter wil kan altijd een beetje honing, rietsuikersiroop of een andere siroop met een smaakje toevoegen.

IMG_2412_Fotor

Freezy Rose met gele nectarine en blauwe bessen

De freezy rose thee is een groene thee met rozenblaadjes en is mijn favoriet! Deze thee mag je maar 3 minuten laten trekken aangezien deze anders een zeer sterke smaak afgeeft die naar de bittere kant gaat. Ik voegde hierbij wat bevrozen blauwe bessen en stukjes gele nectarine. Zoals altijd kan je dit zelf nog wat zoeter maken met zoetstof.

IMG_2409_Fotor

Blue ice met mango

Blue ice is een groene thee met aroma’s van ananas en was dus heel goed te combineren met mango blokjes. Dit zou ook goed samengaan met een beetje kokoswater!

IMG_2420_Fotor

Very mint met muntblaadjes en citroen

Deze groene thee met munt is heel mojito- achtig en heb ik dus afgewerkt met wat extra citroen en muntblaadjes. Deze is echt heel verfrissend!

IMG_2422_Fotor

Laat zeker weten of jullie al iets hebben geprobeerd van Kusmi tea en wat jullie ervaringen waren! Ik kan alleen maar lovend spreken over dit prachtige thee-merk!

It’s always tea time!

-The Mad Hatter

Lissa

Geef een reactie

